Forum Megaman Zero Game Strona Główna Megaman Zero Game

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krok VII - Broń także ma znaczenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Megaman Zero Game Strona Główna -> Wspomnienia II / System
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ramroyd
Administrator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 5590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:58, 04 Paź 2010    Temat postu: Krok VII - Broń także ma znaczenie

Czyli to, co każdego zainteresuje. Broń jest naszym najistotniejszym kompane w tym świecie. Tylko na niej możemy w 100% polegać. Warto też zrozumieć jej mechanikę.

OBRAŻENIA

Nie ma systemu punktów życia/wytrzymałości/HP ani żadnych takich, dlatego każdy atak bronią może zadać jeden z czterech poziomów obrażeń:

-Draśnięcie - Niewielkie otarcie lub rozcięcie, stłuczenia i siniaki, nie popłynie jednak dużo krwi.

-Rana Lekka - Większe rozcięcia, lekkie uszkodzenia wewnątrz organizmu, utrata krwi pewna, jednak wystarczą proste opatrunki w celu zatamowania krwawienia.

-Rana poważna - Poważne rozcięcie, rana postrzałowa lub kłuta, niebezpieczne uszkodzenia narządów wewnętrznych, złamania kości, ryzyko wykrwawienia wzrasta.

-Rana krytyczna - Rana postrzałowa lub przebicie na wylot, utrata kończyny, bez szybkiej opieki medycznej śmierć gwarantowana.

ROZMIAR BRONI

Broń dzieli się też na kategorie rozmiarowe:

1 - Bronie niewielkie, które można trzymać i uzywać jedną ręką (noże, krótkie miecze, pistolety, granaty)
2 - Bronie małe, które można trzymać jednorącz, ale tylko używane oburącz dają 100% możliwości (karabiny, cięższe i większe miecze, włócznie, toporki)
3 - Bronie duże, które wymagają pełnego zaangażowania obydwu rąk w celu jakiegokolwiek ich używania (Miecze dwuręczne, topory, wyrzutnie rakiet, CKMy itp)
4 - Broń bardzo duża, która do tego, że wymaga obu rąk, to często jest tak ciężka, że postać nie może się poruszać podczas używania jej (miniguny, większe wyrzutnie, moździerze)
4+ - customowa broń dla fanatyków anime (miecze większe i grubsze od właścicieli itp)

Przy nabyciu i zdobywaniu informacji o danym typie oręża będzie osobiście ustalany jej rozmiar.

POZIOM BRONI

Oprócz rozmiaru broń ma także swój poziom. Aby móc jej używać, trzeba posiadać wystarczająco wysoko wyćwiczoną umiejętność jej obsługi. I tak np. Pistolet drugiego poziomu wymaga posiadania umiejętności Pistolety na poziomie drugim. A teraz lekkie opisanie, co potrafi broń na danym poziomie.

* - Zwykła pukawka, dopiero kilka strzałów może powalić przeciwnika. Broń wybuchowa może najwyżej zdewastować wystrój niewielkiego pokoju
** - Zaczyna robić się poważniej, strzały zadają poważniejsze rany, a granat może zrobić z pokoju niezłą sieczkę
*** - Optymalna siła ogniowa dająca równe szanse w starciu ze wszystkim
**** - Na widok takiego sprzętu należy się szybko schować i nie wystawiać się na widok, wybuch bez problemu rozwali całą ścianę pomieszczenia wraz z jego zawartością.
***** - Pistolet ma siłę armaty i zawsze przestrzeli cel na wylot, wybuch rakiety albo granatu niczym granaty Chuka Norrisa wysadzają w powietrze całe budynki.

MODUŁY BOJOWE

Zamiast wszechobecnej magii, chipów i używania żywiołów w walce opracowano moduły, które można zamontować w dowolnym uzbrojeniu albo opancerzeniu i ustawić system ich aktywacji. Do wyboru są systemy:

Aktywacja ręczna - Czyli prosty przycisk, komenda głosowa albo inny gest, który aktywuje moduł bojowy. Plusem jest pełna kontrola nad tym. Minusem jest refleks i skill, bo przeciwnik może zostanie trafiony, ale niekoniecznie zdążycie aktywować moduł, żeby bolało bardziej.

Aktywacja czasowa - Czyli jak granaty czasowe, ustawiacie licznik i do roboty. Przydatne, kiedy moduł ma działanie obszarowe i służy jako mina. Minusem jest to, że nie można być pewnym, czy wróg będzie w polu rażenia modułu po upływie czasu.

Aktywacja przy uderzeniu - Przeciwnik obrywa = przeciwnika boli bardziej. Plusem jest 100% szans na dodatkowe obrażenia od modułu. Minusem jest ryzyko niechcianej utraty baterii (bo uderzymy w podłogę albo w ścianę i się włączy samo).

Inna aktywacja - Czyli co wymyślicie.

Każdorazowa aktywacja zużywa baterie, które są domontowywane wraz z modułem. Moc baterii oznaczana jest w jednostkach energii. Im większa broń, tym więcej jednostek energii pobiera za jednorazowe użycie (Analogicznie broń rozmiaru 1 pobiera jedną jednostkę energii, rozmiar 2 pobiera dwie jednostki i tak dalej).

Zamontowanie modułu na broni podnosi jej poziom o jedną gwiazdkę. Wyjątek stanowią moduły zamontowane na broni piątego poziomu.

Poprawny zapis prezentujemy na broni naszego starego, poczciwego, randomowego Toma.

Dustbreaker - ***
Typ broni - Pistolet
Wygląd - Jak czarny Desert Eagle
Pojemność magazynka - 13 Naboi
Moduły bojowe:
Shocker
Typ aktywacji - ręczna
Działanie - Pociski przy trafieniu wywołują silny wstrząs zaburzając równowagę celu. Efekty łączą się i po większej liczbie trafien cel ma problemy z utrzymaniem się w pionie.
Bateria - 6 jednostek energii

Czyli jak widać Tom miał pistolet 2 poziomu, ale zamontowanie modułu Shocker podniosło poziom o jedną gwiazdkę. Aktywacja ręczna w tym przypadku dodaje efekt do 6 strzałów, które zostaną oddane po aktywacji.


MODYFIKACJE

Jest to rzecz przydatna dla reploidów, które mogą montować uzbrojenie na lub w swoim ciele. Broń taką opisuje się w rubryce modyfikacje wykorzystując schemat (dzięki Narasowi za użyczenie tego):

Szpony *
Rozmiar: 1
Typ broni: Wbudowana broń ręczna
Typ aktywacji: Odgięcie dłoni do tyłu

Aktywacja nic nie kosztuje i jest akcją taką samą jak np. wyciągnięcie pistoletu z kabury.

Easy and funny - is it?


PS. Tom musiał nieźle zapłacić za ten moduł tak między nami mówiąc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ramroyd dnia Pon 14:39, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Megaman Zero Game Strona Główna -> Wspomnienia II / System Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin